virtuális térben

2020.09.26. 10:00

Egy kiváló virtuális lövéssorozattal, akár a hadseregbe is bekerülhetünk

Vajon miért van az, hogy képesek vagyunk órákat eltölteni játékkal, amíg a munkahelyünkön esetleg feszélyezetten vagy rosszul érezzük magunkat? Azért, mert a játék egy tökéletes világ, amelyben szeretünk létezni.  

Kovács Gábor

Forrás: shutterstock

A gamifikáció, más néven játékosítás egy friss tudományos szemlélet, a témakörben az első konferenciát 2011-ben tartották San Franciscoban. A hosszú időt a számítógép előtt töltő mai fiatalokat a játékosítás módszere segíthet bevonni a munka világába, de a módszer az üzleti szférában, az oktatásban, az egészségügyben, a politikában, sőt még a harcászatban is hasznosítható.

A Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara az Innovatív Menedzsment Műhely sorozatban tartott fórumot a játékosításról a somogyi vállalkozóknak.

– A játékosítással a motivációs erőket támasztjuk fel – mondta Damsa Andrei pszichológus, kutató, gamifikációs szakértő. – Játékos munkakörnyezetet alakítunk ki, és a feladatokat úgy osztjuk fel, hogy ne legyen túlterhelt a munkavállaló, de legyen lehetősége arra, hogy fejlessze önmagát, akár egy játékban.

Három okból játszik az ember: az első a felfedezés öröme, a második a teljesítmény vágya, a harmadik pedig az, hogy szeretünk társaságban lenni. A cégek a saját problémáikra keresnek megoldásokat a játékos gondolkodásmód segítségével. A mai magyar cégvezetők eltérően állnak a kérdéshez, vannak, akik nem hisznek benne, mások szakembert keresnek hozzá, de vannak olyanok is, akik maguk találják ki, mi lenne a legüdvözítőbb, mondta az előadó, aki a JátékosLét Kutatóközpont kutatója és a Digitális Jólét Programban is közreműködik.

Átlag két-három órát játszanak

Ma Magyarországon 3,7 millió videójátékos van, átlag 2-3 órát töltenek játékkal, az átlagéletkoruk 24 év, és jellemzően férfiak. Ha valaki kiváló eredményeket ér el egy videójátékban, az ma már egy önéletrajzban kifejezett előnyt jelent Amerikában, tudhattuk meg. Sőt, ha valaki egy lövöldözős számítógépes játékban kiemelkedő eredményt ér el, az USA-ban nem lepődik meg azon, ha becsöngetnek hozzá a hadsereg toborzói. Érdekesség, hogy a hadászati játékoknak egy kevéssé ismert célja is van, hogy konkrét helyszíneket lemodellezve információhoz juttassák a hadsereget arról, hogy milyen akcióval lehetnek a legeredményesebbek, és szenvedhetik el a legkevesebb veszteséget.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában