2021.10.14. 20:00
Kell még tenni a fogyasztói tudatosságért
A fogyasztók öntudatra ébredése a központi témája az idei Internet Hungary konferenciának, ami ezen a héten zajlik Siófokon. Elhangzott, a fogyasztók képzettebbé és önérzetesebbé váltak, ezért ahhoz, hogy a cégek elérjék őket a zajos reklámkörnyezetben, már nem elég, ha algoritmusok figyelik a szokásaikat.
Csermely Ákos főszervező bevezetőjében úgy fogalmazott, nemcsak megérteni kell a fogyasztókat, hanem meg kell találni azt is, mikor kerülnek alkalomhoz illő döntési állapotba, merre irányítják őket a vágyaik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, Karas Monika a megnyitón többek között arról beszélt, hogy újra kellett gondolni az infokommunikációs és médiapiac működését, mert a közösségi média világában a felhasználói élmények iránti igények mind magasabb szintűvé válnak. Az információdömpingben azonban még sokat kell tenni a fogyasztói tudatosság eléréséhez.