Modellezés

2021.01.27. 08:40

Még sikeresebb szezont remélnek a modellezők

Mint sok más sportágban a modellezőknél is sok még a bizonytalanság az idei versenyszezont illetően. A hajós versenynaptár még nem, viszont az autós már elkészült, a Magyar Bajnokságot ebben az esztendőben is négyfordulósra tervezték.

Kun Zoltán

A koronavírus- járvány ellenére sikeres volt a tavalyi év a Kaposvári Tex­tiles Modellező klub tagjainak. Összesen öt magyar bajnoki címet szereztek az együttes tagjai, akik remélik, hogy az idei évük is legalább ennyire, vagy egy picit sikeresebb lesz. Bár még egyelőre kevés a biztos pont a Kaposvári Textiles Modellező Klub tagjai azért nem tétlenkednek.

– Sebességi autó kategóriában két fordulót Kaposváron, a másik kettőt pedig Pécsen rendezik – nyilatkozta Tamasóczki Tamás, a Kaposvári Textiles Modellező Klub elnöke. – A hajósról még nem tudok nyilatkozni, de reményeink szerint egy versenyt rendezünk a szokott helyen Csurgón.

Ha a pandémiás időszak elmúlik, akkor a tervek szerint április 1-én kezdődik a sebességi autómodellezők szezonja a somogyi megyeszékhelyen.

– A Magyar Bajnoki futamokon kívül tervezzük még, hogy elutazunk az Európa-bajnokságra, amit Svájcban rendeznek – folytatta a terveket firtató kérdésre Tamasóczki Tamás. – A szezon végén, szeptemberben Ukrajnába az Ukrán GP-re is szeretnénk eljutni. Ezeket az utazásokat nagyban befolyásolja a pénz is, sajnos a pénzügyi helyzetünk nem a legjobb, támogatókat is nehéz találni. Tulajdonképpen Kaposvár várostól, egy-két vállalkozástól és a Magyar Modellező Szövetségtől kapunk támogatást, ezeken kívül a tagdíjak és az adó 1 százalékos felajánlásokból élünk.

A Kaposvári Textiles Modellező Klub tagjai az elmúlt esztendőben megkezdték a pályafelújítást is.

– A régi, elavult biztonsági eszközök cseréjével kezdtünk – folytatta Tamasóczki Tamás. – Idén még vissza van a pályán a futófelület javítása, ezt tavaszra tervezzük. Sajnos, úgymond nem mai darab a pálya. Még 1983-ban épült és a futófelület elég „darabos”. Elavult a beton, ezeket a pontokat kell megtalálni, javítani és síkba csiszolni. Szeretnénk, ha a pályánk nem csak a nagy kategóriás autómodelleknek kedvezne (5 cm és 10 ccm annyira nem érzékeny a pályára), hanem a kis kategóriás (1,5, 2,5 ccm és a 3,5 Monza) autómodelleknek is. Jó lenne egy 1,5 ccm új magyar rekord a kaposvári pályán születne.

Amíg nem jön ki a jó idő addig „műhelymunkák” zajlanak a klubnál. Autómodellek karbantartása, esetleg új alkatrészek beépítése van napirenden a tavalyi tapasztalatok alapján.

– Van olyan klubtársunk, aki a szezonra új autót és van aki új hajót épít – mondta az elnök. – Próbáljuk az ifjúsági versenyzőink autóit finomhangolni. Jó lenne, ha ezek az autók elérnék a 180-190 km/h sebességet! Ifjúsági kategóriában ugyanolyan 3,5 Monza autómodellek versenyeznek, mint a felnőtt kategóriában, csak nincs rajtuk rezonátorcső. Például a fiam autója így 169 km/h-ra képes, viszont ha felszereljük rá a hozzávaló rezonátort, akkor 220 km/h-val megy.

Ezek is érdekelhetik