Közélet

2010.12.12. 17:45

Vásárlási dömping ezüstvasárnap, legtöbben a vásárban válogattak

GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 őszi, reprezentatív felmérése szerint Magyarországon a lakosság háromnegyede 28 ezer forint körüli összeget tervez ajándékokra elkölteni az idei karácsonyi szezonban. Sokan viszont jóval többet szánnak ajándékozásra.

Márkus Kata

Úgy fest, a kaposváriak jó része nem olvasta a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 őszi, reprezentatív felmérését. E szerint ugyanis Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 100 eurót, átszámítva 28 ezer forint körüli összeget tervez ajándékokra elkölteni az idei karácsonyi szezonban. A tegnapi, ezüstvasárnapi kérdezősködésünkből ugyanis az derült ki: sokan vannak, akik ennél jóval többet szánnak ajándékozásra az idén.

A szombaton és vasárnap is zsúfolt elektronikai áruházakban például az idei év egyik slágere az automata kávéfőző, amelynek az ára 90 és 150 ezer forint között mozog. Sokan érdeklődnek a LED TV-k iránt, amiből a legolcsóbb is 120 ezret kóstál, de a 200 ezren felüli ár sem ritka. Jól fogytak persze az ennél jóval olcsóbb melegszendvicssütők, hajvasalók, robotgépek is.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Sokan meleg holmikat vásároltak ajándékba.
[/caption]

Ha az elektronikai áruházakat zsúfoltnak neveztük, akkor a vasárnapi heti, kaposvári vásár látogatottságát nyugodtan minősíthetjük tömegesnek. Igaz az árusok nem túl nagy örömére ott már közel sem olyan elköltésre váró összegek röpködtek árus és vásárló között, mint előbbi helyszínünkön. Tíz-húszezer forintos tételekben gondolkodtak az emberek, és amint a vásározók mondták: azt is inkább meleg ruhára költötték.



A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe kimutatása szerint a magyarok általában szeretnek mindent egy helyen elintézni. Leggyakrabban bevásárlóközpontokban, szuper- és hipermarketekben szerzik be az ajándékokat. A kaposváriak ezüstvasárnap erre is rácáfoltak. Bár azt nem mondhatjuk, hogy a bevásárlóközpontok kongtak volna az ürességtől, hiszen egy átlagos hétvégén megszokottnál jóval többen keresték fel elsősorban a ruházati üzleteket és a drogériákat. Utóbbiakban főként a parfümök körül volt nagy az érdeklődés.

Ám ezek forgalma jóval alatta maradt a vásárénál, nem is szólva a kínai üzletekben kígyózó sorokénál. Ezekben is elsősorban ruhát, cipőt, fehérneműt válogattak az emberek. Itt azonban nem csupán válogattak, de vásároltak is, az eladók alig-alig győzték feltölteni az árukészletet, akár szombaton este, akár vasárnap délben jártunk ott.

Talán az egyetlen, amiben a felmérésnek megfelelően viselkedtek a kaposváriak, hogy elsősorban ruházatot és kiegészítőt vásároltak családtagjaiknak karácsonyra, mint minden második európai. A különbség csupán annyi volt, hogy nagyon megnézték, mindezek mennyiért kerültek a kosarunkba.

Milyen ajándékot választunk? (a válaszadók százalékában kifejezve)

Európában

Magyarországon

Ruházat és kiegészítők 50

Ruházat és kiegészítők 53

Játék 31

Szépségápolás 43

Könyv 24

Könyv 36

Szépségápolás 21

Játék 30

Élelmiszer, ital 16

Élelmiszer, ital 21

Címkék#Kaposvár

Ezek is érdekelhetik