Közélet

2015.08.25. 17:01

Újra fölvonulnak a vasútépítők - véget ér a nyári menetrend

Augusztus 30-án véget ér a nyári menetrend a vasúton, azt követően szakaszosan folytatódik még a dél-balatoni vonalfelújítás, így szeptember hetedike és huszonhatodika között újból vágányzár lép életbe, vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat Szántód-Kőröshegyig. A beruházás befejezését október végére ígérik.

Fónai Imre

Tájékozódjanak az utasok indulás előtt, ezt ajánlja a vasúttársaság a dél-balatoni vasút-korszerűsítés befejezéséig, hiszen addig hol Szabadbattyán és Szántód, hol pedig Lepsény és Szántód között járnak majd a vonatpótló buszok. Ahogyan az a nyári menetrend kezdetekor is elhangzott, a vonatok ugyan jártak a Balaton partján, de a beruházás még nem fejeződött be, hamarosan újra fölvonulnak az építők. Siófok és Zamárdi között például ugyan kiépült a második vágány, de egyelőre még nem használták a vonatok, ezt is megtudtuk a keddi siófoki sajtótájékoztatón, a MÁV és a Somogy Megyei Balesetmegelőzési Bizottság háromnapos siófoki akciójának kezdetén. „Utazzon biztonságban! A vasút veszélyes üzem, legyen partnerünk a biztonságban is!” – ez a kampány jelmondata.



A sajtótájékoztatón hallottuk azt is: 2015 első hét hónapjában 91 olyan baleset történt, mely utast érintett, ebből 14 a pécsi igazgatóság területén, 35 százaléka a Balaton déli partján. Az átjárókon közelítsék meg a síneket, mozgó vonatra tilos a le- és felszállás, a kétpályás vonatközlekedés fokozott figyelmet követel, ezeket az alap tudnivalókat is hangsúlyozzák a szakemberek a tájékoztató kampány során. Kis odafigyeléssel ugyanis a balesetek többségét el lehet(ne) kerülni.

Nagy járgányokkal körültekintés nélkül

A vasúti átjárókban a fiatalabbak, a felsőbb kategóriás autók vezetői, valamint a hivatásos jogosítvánnyal rendelkezők haladnak át leginkább körültekintés nélkül – derült ki egy országos felmérésből. Ha működik a lámpa, akkor is a Kresz szabályainak megfelelően kell vezetni – hívja fel a figyelmet a MÁV, hozzátéve: az átjárókban bekövetkező balesetekhez 99 százalékban nem a vasúti infrastruktúra hiányosságai vezetnek, hanem a sofőrök hibái.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!