átalakuló piac

2019.03.04. 09:00

Legtöbbször a neten költöttek reklámra a cégek

Reklám nélkül már aligha lehet versenyben maradni. A somogyi vállalkozások vezetőinek többsége így vélekedik, nem csoda hát, hogy közülük jó néhányan többet költöttek hirdetésre tavaly, mint az azt megelőző évben. S a teljes magyarországi reklámköltés is nőtt tavaly, csaknem elérte a 260 milliárd forintot.

Gyeszát Zsolt

Net-szállás illusztráció

– Többet költöttünk el tavaly reklámra, mint 2017-ben – mondta el kérdésünkre a kaposvári Bencze József, aki műszaki termékekkel és autóhifi berendezésekkel foglalkozó webáruházat üzemeltet. – Kilencven százalékban az interneten reklámozunk, kisebb arányban hirdetünk nyomtatott anyagokban. Havi szinten nagyjából 50-100 ezer forint közötti összeget fordítunk reklámra, hirdetési lehetőségekre. Mi egy kisebb cég vagyunk, a nagyok reklámköltésével aligha versenyezhetünk. Enélkül azonban már nem megy: fontos költeni hirdetésre, hogy rátaláljanak a webáruházra az emberek. A nagyobb cégek többet költhetnek el hirdetésre, így a vásárlók is hamarabb találhatnak rájuk az interneten.

A teljes magyarországi reklámköltés tavaly 7,7 százalékos éves növekedéssel elérte a 259,69 milliárd forintot – erről is beszélt nemrég az MTI szerint Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke egy budapesti szakmai konferencián. A legnagyobb részesedést az internetes reklámok érték el.

Bezerics Dániel, a balatonboglári és a budapesti Paletta bisztrók tulajdonosa elmondta: számukra az internetes reklámlehetőségek váltak be leginkább. Havonta úgy 300 ezer forintot költenek hirdetésre, többek között olyan reklámanyagokra, melyek az általuk képviselt életérzést, a Balaton régiót igyekeznek bemutatni. Náluk valamelyest fordított a tendencia: 2017-ben költöttek többet reklámra, tavaly már kevesebb szükség volt erre.

– Kevesebbszer költünk reklámra, csupán egy kisebb környékbeli televízióban hirdetünk – mondta Zeleiné Kuti Kis Melinda, egy, a nyári szezonban nyitva tartó balatonszárszói étterem tulajdonosa. – Azt gondolom, sok esetben nagyobb ereje van annak, amikor szájról-szájra terjed az étterem neve. Így az internetes jelenlétünk sem túl nagy.

 

Jelentős a reklámköltés

A nagyatádi Büttner és Társai Szerszámelemgyártó és Kereskedelmi Kft. több felületen költ reklámra. Kocsis Péter kereskedelmi vezető elmondta: éves szinten több mint 10 millió forintot különítenek el a költségvetésükben a marketingfeladatokra, reklámra. Iparági vásárokon is megjelennek kiállítóként, de saját termékkatalógusok elkészítésére, nyomtatására, a kültéri hirdetési felületek megújítására és kihelyezésére, szóróanyagok elkészítésére is sokat fordítanak. Az online reklámköltségek is jelentősek: kisfilmek, hírlevelek, a webes jelenlét is sokba kerül. Különösen úgy, hogy az idén a weboldalát is megújítja a cég. – Évről-évre igyekszünk hasonló szinten tartani a reklámköltségeinket, ez hellyel-közzel sikerül is – mondta Kocsis Péter. – Mivel eléggé speciális piac a miénk, így szolgáltatásainkat is csak szakirányú médiumokon keresztül hirdetjük. Így nem reklámozunk országos tévében vagy rádióban, csakis szaklapokban, szakvásárokon. Állást pedig az interneten hirdetünk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában