szponzorált tartalom

2021.06.02. 15:12

Megéri még a keresőoptimalizálás?

Szponzorált tartalom

Forrás: pxhere.com

Az elmúlt években a Google egyre több olyan fejlesztést vezetett be, amelynek következtében sokan elbizonytalanodtak, hogy érdemes-e még keresőoptimalizálásért fizetni. Ezen fejlesztések között az első volt, mikor a találati lista élén megjelenő Google Ads hirdetések számát háromról négyre növelték. Csak ezzel az egy változtatással már sikerült elérnie a Google-nek, hogy a legtöbb képernyőfelbontásnál görgetés nélkül nem látszik az organikus találati lista, csak a hirdetések. Ennek a változtatásnak köszönhetően a Google hirdetésre kattintók aránya jelentősen megnőtt és csökkent azoknak az aránya, akik a Google organikus találati listáján kattintottak szolgáltató, vagy kereskedő weboldalára.

Google Shopping és térképes, helyi találatok

Sok keresési kifejezés esetén tovább rontotta a keresőoptimalizálás költségeinek a megtérülését mikor a Google Magyarországon is bevezette a Google Shopping hirdetési lehetőséget. Ezek a képpel és árral ellátott termékhirdetések szintén a Google találati listájának az élén jelennek meg. Mivel elég látványos és informatív hirdetési formáról van szó, így nagyon jó átkattintási aránnyal is rendelkeznek ezek a Shopping hirdetések.

A Google térképes helyi találatok bár szintén lejjebb szorították az organikus találati listát, azonban a helyi üzlettel rendelkező cégek esetében a keresőoptimalizálás segítségével a cég térképes profilját is előre lehet hozni a Google találati listáján, ilyen módon ez mégsem rontja a SEO megtérülését.

Hirdetésszkeptikusok mint célcsoport

Bár a fenti fejlesztések rontottak az organikus találati listán jól szereplő weboldalak forgalmán, azonban sok vállalkozás esetében mégse járt ledolgozhatatlan veszteséggel egyik fejlesztés se. Ennek egyik jelentős oka, hogy nagyon sok olyan internetező van, aki nem szeret a hirdetésre kattintani, hanem automatikusan átgörgeti azokat.

Emellett a Google térképes találatok optimalizálásával, a weboldalak releváns tartalmának bővítésével és megfelelő kulcsszavak és SEO stratégia felépítésével még a fenti nehézségek ellenére is lehetett növelni a legtöbb esetben a Google organikus találati listájáról jövő forgalmat.

Ami biztosan változott, hogy a megtérülő keresőoptimalizáláshoz nagyobb szakértelem és odafigyelés szükséges, mint pár évvel ezelőtt.

Címkék#Google

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában