Pünkösdi királyság

2020.12.08. 17:15

Főszerkesztőnek állt Greta Thunberg egy svéd lapnál

Főszerkesztővé avanzsált egy napra Greta Thunberg egy svéd lapnál. A szerkesztői napja során azonban némileg ellentmondásosan éppen egy nagy autógyártó cég hirdetését tették be az újságba, ami többeknek is szemet szúrt.

Swedish climate activist Greta Thunberg is pictured during a "Fridays for Future" protest in front of the Swedish Parliament Riksdagen in Stockholm on October 9, 2020. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)

Forrás: AFP

Fotó: Jonathan Nackstrand

A 17 éves, Asperger-szindrómás svéd lány egy svéd lapnál, a Dagens Nyheternél volt főszerkesztő egy napig, ahol a vasárnapi számban hatalmas hirdetést szenteltek a BMW-nek – hívta fel az esetre a figyelmet a V4NA hírügynökség.

Az autógyártó cég a klímaaktivista által képviselt klímahiszti mögé akart beállni, a hirdetésben ugyanis úgy hivatkoztak magukra, hogy ők a legjobb márka a klímának. Ráadásul a hirdetésben a szöveg úgy szerepelt egy táblára felírva, ahogyan Greta tüntetésein volt látható.

BMW today have an add in the DN newspaper claiming to be the worlds best car manufacturer seen from a climate standpoint 🤯😂😂😂 https://t.co/ddgccqMoEW

— Anders S ☀️💨💧+🔋=🌍 (@AndersSoderqvis) " target="_blank" rel="noopener noreferrer">December 6, 2020

Sokan azonban úgy vélték, hogy a Greta által képviselt klímahiszti elveit nem lehet összeegyeztetni egy autógyárral, amely hatalmas motorokat gyárt az autóiba. Ulrika Good kommunikációs szakember szerint a hirdetéssel a BMW azt kockáztatja, hogy mindenkitől elidegeníti magát. Azok ugyanis, akiknek nem szimpatikus Greta, nem akarnak majd olyan autót vezetni, amelyet ő reklámoz, akik pedig szeretik a klímacelebet, azok nem akarnak olyan hirdetést látni vele kapcsolatban, amely a nagy motoros autókat reklámozza.

Jakop Dalunde pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy idén a BMW sokat költött arra, hogy az Európai Unióban lobbizzon a zöld autókra vonatkozó szabályok enyhítéséért. A svéd európai parlamenti képviselő azonban rámutatott, hogy most épp egy hirdetésért fizetett nagy összeget a gyár annak érdekében, hogy zöldnek adja el magát a lapban.

Härom året betalade BMW dyra pengar för lobba på mig och andra europaparlamentariker för att EU:s miljöbilsregler skulle bli lite slappare. Nu betalar de dyra pengar för att framställa sig som gröna i DN. https://t.co/NSpejgvpZa

Mások arra mutattak rá, hogy a hirdetés megjelentetéséről szóló döntés meghozatalakor tulajdonképpen csak a pénz számított, vagy milyen érdekes, hogy Greta egy nagy vállalatot támogat.

További visszásság a hirdetés körül, hogy a Dagens Nyheter termékmenedzsere szerint Greta látta az összes hirdetést, mielőtt azokat kitették. Ezzel szemben Greta már azt írta a közösségi oldalán, hogy nagyon be volt határolva az ő munkája. Pedig állítása szerint még jelezte is, hogy nem lehet a klímaváltozásról komoly anyagokat írni, ha közben olyan hirdetéseket jelentetnek meg, amelyek tárgya káros hatással van a környezetre.

" data-instgrm-version="13">

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!