2019.09.19. 17:42
Élmény a suli: egymástól tanultak a pedagógusok
Új és kreatív oktatási módszerekkel ismerkedtek a pedagógusok a Kaposvári Egyetem pedagógiai karán csütörtökön. A Hol-Mi kreatív módszertani műhelyt tizenöt év után rendezték meg ismét a kaposvári campuson.
A találkozóval a magyar állami tanítóképzés 150. és a felsőfokú pedagógusképzés 60. jubileuma előtt is tisztelegtek a szervezők.
– Ez egy jó alkalom arra, hogy a pedagógusok megismerhessenek új módszereket – mondta el Bencéné Fekete Andrea oktatási dékánhelyettes, az esemény szervezője. – Délelőtt olyan intézmények vezetői tartottak előadást, ahol már megvalósult valamilyen jó gyakorlat, például a Waldorf módszer, a műhelyekben a pedig ki is próbálhatták a résztvevők a kreatív tanítási technikákat. Ezeket a tapasztalatokat aztán a saját munkájukban is kamatoztathatják. A továbbiakban évente megrendezzük majd a Hol-Mi-t itt a Kaposvári Egyetemen, és megpróbáljuk bemutatni a legújabb fejlesztő módszereket.
A délután folyamán a pedagógusok részt vehettek többek között egy közös olvasmány élményszerű feldolgozásában, de azt is megtudhatták, hogy a Kisfaludyban tanító Urbán Mónika óráin miért lesz élmény a suli.
– Nagyon jó, hogy ezeken az eseményeken a pedagógusok megoszthatják egymással a tapasztalataikat, a gondolataikat és összeadhatják a tudásukat – mondta Tolnai Mária, a Hol-Mi kreatív módszertani műhelyek megalapítója. – De az is igaz, hogy a hagyományos keretek között sokszor nehéz formabontó módszereket alkalmazni. Nagyon szigorúan szabályozzák, hogy egy anyagban meddig kell eljutni, mit kell megtanítani, mi kell, hogy beleférjen egy órába. Ez nem támogatja azt a fajta lelassult együttlétet, amelyben gondolkodni és értelmezni tudják a gyerekek, ami elhangzik. Azt gondolom, hogy sokkal többet tudnak a pedagógusaink, mint amit meg tudnak tenni az órákon. Egy olyan rugalmas oktatási rendszer kellene, amelyben nem csak információt lehet átadni, hanem mást is meg lehet tanítani.