sorszám nélkül

2021.02.10. 15:31

Így érheti el otthonról a Kapos Holding szolgáltatásait

A közszolgáltató cégeivel kapcsolatos ügyintézéshez nem feltétlenül kell bejárni az ügyfélszolgálatra. Így csökkenthetjük a felesleges érintkezést, és elősegíthetjük a járványügyi intézkedések hatékonyságát.

Baka József András

Az azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés szolgáltatás kényelmes megoldást nyújt azon ügyfelek számára is, akik nem rendelkeznek elektronikus aláírással, de az adott eljárás megköveteli az elektronikusan aláírt dokumentumot. A lehetőségre a magánszemélyeknek is lehetőségük van, amennyiben rendelkeznek ügyfélkapuval. Ennek segítségével intézhetők például a változás bejelentési űrlapok, a szerződések és egyéb papír alapon intézhető ügyek.

Dokumentumait az alábbi lépésekkel lehet hitelesíteni:

1. lépés

A kitöltendő dokumentum letöltése közszolgáltató honlapjáról

Pl.: KAVÍZ esetén KAVÍZ Kft. (kaviz.hu)

 

2. lépés

A letöltött dokumentum kitöltése, szkennelése (vagy fotózása okostelefonnal), és mentése

3. lépés

A hitelesítés weboldalának megnyitása: https://niszavdh.gov.hu/index

4. lépés

A weboldal funkciógombjainak használata (a képernyőképen lévő sorrendben)

  • Dokumentum feltöltése
  • Hitelesítés típusának kiválasztása
  • ÁSZF elfogadása
  • Dokumentum elküldése
  • A használati útmutató fület érdemes elolvasni, itt található, hogy a dokumentum típusa és mérete szerint melyik hitelesítési típus választható.

    Hiteles PDF hitelesítési típus (2. lépés) pdf formátum, és 20 Mb méretkorlátig lehetséges. (képernyőkép) Ettől eltérő esetben az ASIC ágat válasszuk!

    5. lépés

    Felhasználó azonosítási módja: amennyiben az Ügyfélkapu módot választjuk, a rendszer átirányít az általános Ügyfélkapu belépési képernyőre

    6. lépés

    Az Ügyfélkapun keresztül történő bejelentkezés után:

  • Letölthető a hitelesített dokumentum,
  • Új dokumentum tölthető fel újabb hitelesítésre.
  • E-mail-ben is továbbíthatóvá a már hitelesített dokumentum, az e-mail cím megadása, és „nem vagyok robot” azonosítás után.
  • 7. lépés

    Használat után feltétlen lépjen ki az SSO rendszerből, ezzel a lépéssel jelentkezik ki Ügyfélkapu fiókjából!

    8. lépés

    A hitelesített dokumentum jobb felső sarkában látható a hitelesítési bélyegző:

     

    Ezek is érdekelhetik