Autóteszt

2023.10.23. 15:25

Nissan X-Trail: kivisz a világból, ha szeretnéd!

Az elmúlt hetekben az Autó Máté Kft jóvoltából egy igazán különleges autót tesztelhetett szerkesztőségünk. A vadonatúj, hétüléses Nissan X-Trail mutathatta meg nekünk pár napon keresztül, hogy milyen jó dolog hivalkodás mentesen csak az autózást élvezni.

Barkóczy László

A Nissan X-Trail modelljéről minden, az autózás iránt valamennyire is érdeklődő sofőr tud valamit. Bevallom őszintén, én magam is a sztereotípiáim mentén vártam a találkozást az új X-Trailel. Sejtettem, hogy nagy lesz, és azt is, hogy amikor az ezredforduló tájékán bevezette ezt a típust a Nissan, még elég furmányos terepképességekkel is megáldotta. Így aztán könnyű volt magamat elképzelni egy belső somogyi siratófalon felfele, miközben minden kerék alól pörög ki a sár, hogy én előrébb juthassak.

Tévedtem, és ezt az autó átvételének pillanatában már tudtam is. Az egykori terepjáró formát még tartják, amennyire ebben az „elSUV-osodó” világban egyáltalán lehet ilyet. De ha akarom, bármikor városi terepjárónak nézem. És jól is teszem, mert azzá lett az elmúlt évtizedekben. Nem bántásként írom, hisz mint látni fogjuk, új szerepében is tökéletes, inkább csak ténymegállapítás.

Nincs összekeréhajtás sem, így a terepváltó karját sem kell keresni sehol. Annál is inkább, mert a tesztautó automata váltós volt, ezzel is dédelgetve a benne utazókat.

A hatalmas külső méretek az örökség része, jó hogy megtartották. Az már a technika fejlődése, hogy ilyen hatalmas formában rögtön lehetővé vált a harmadik üléssor beépítése, így az általunk tesztelt Nissan X-Trail hétüléses volt. Nagy öröm lesz ez minden sokgyerekes család számára, esetleg olyanoknak, akik rengeteg csomaggal utaznának valahova. Ha ez a két halmaz nem találkozik soha, akkor mindenki boldog lesz. Mert az autó nagy, de választanunk kell: vagy harmadik üléssor, vagy csomagtartó, a kettő együtt nem megy, mert azért csodák itt sincsenek.

De a lehetőség magával hordoz száz másikat is. Rekeszek, pohártartók mindenhol, a második üléssor is állítható, így alakítva ki szinte egy táncteret a hátsó traktusban, ha szükség volna rá.

 

Ekkora méretnél nem is kérdés, hogy az X-Trail az elől ülőknek fejedelmi helyet kínál. A műszerfal, noha semmi extra formát nem csikartak ki belőle, roppant ésszerűre lett tervezve, mégis csak különleges volt. Kilenc különböző színt és textúrát számoltunk össze magunk előtt, ennyiből rakták össze elénk a látvány. És annyira jó érzékkel párosítottak anyagokat és színeket a legváratlanabb pillanatokban, hogy jó volt csak végignézni a beltérben.

Az új X-Trail könnyedén hozza, amit a kategóriában már egy ilyen autótól elvárhatunk. Dugig van tömve kényelmi és biztonsági extrákkal, kamerákkal, ledekkel és még millió egy kütyüvel. Végig az volt az érzésem, hogy minden azért van, hogy én jól érezzem magam, amit csak lehet, levesz a vállamról a japán SUV. Így aztán könnyű volt vezetni nagyon!

Az új X-Trailbe egy 1.5-ös turbós, 160 lóerős benzinmotor került, amihez egy mild hybrid rendszer kapcsolódott. Ez utóbbit mindig elmondja a kereskedő szakértője, hogy van benne ilyen, de aztán ennek semmi nyoma nem látszik, és nem is érződik. Mindegy, ha van benne hát van benne, csak reméljük, hogy van annyira jó, mint amennyire észrevehetetlen.

A benzinmotorhoz egy nyolc fokozatú automata váltó társult, ami olyan szépen tette a dolgát, mintha missziója lenne meggyőzni minden kézi váltó drukkert, hogy bizony ideje megtérni.

A teszt során az autót igyekeztünk finoman használni, belátva, hogy a siratófal esélytelen, csak betonúton. 8,5 liter körül sikerült tartani az X-Trail fogyasztását, ami talán nem is tűnik kevésnek. De ha esetleg élőben is kipróbálnák az autót, és kiderül, hogy mekkora méretű autó fogyaszt ennyit, már nem is lesz sok.

Az általunk tesztelt SUV ára körülbelül 12 millió forint volt. A Nissan konfigurátorával ennél lényegesen drágább modelleket is összetudunk magunknak rakni, attól függően, hogy még milyen extrákkal tennék különlegessé a már amúgy is tökéletest. Mert ezért a pénzért egy hatalmas testbe rejtett racionalizált tökéletességet veszünk, ami csak azért jött létre, hogy nekünk jobb legyen.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában