Sonline.hu videó

2023.11.16. 17:30

Villámgyorsan eljuthatunk a Balatonra mostantól

Befejeződött a 67-es út átépítése, az utolsó szakasz elkészültével Somogybabod és Balatonszemes között is 2X2 sávos úton közlekedhetnek az autósok. Mindez a térségi fejlesztés mellett beleilleszkedik abba az országos koncepcióba, hogy minden megyeszékhelyről fél óra alatt elérhető legyen egy gyorsforgalmi út.

Kovács Gábor László

Fotó: Nemeth_Levente

A Látrányt elkerülő szakasz több mint 10 kilométer hosszú, és 28,5 milliárd forintba került a hivatalos kifejezéssel élve „négysávosítása”. A projektzárót csütörtökön délután rendezték meg a viszi elágazónál. A polgári kormányzás alatt a magyar gazdaság nehezebb és könnyebb időszakaiban is építenek, és összekötik az ország településeit, mondta az útavatón Csepreghy Nándor, építési és közlekedési miniszterhelyettes. A kaposvárival együtt most összesen 21 megyei jogú város van, ami gyorsforgalmi úttal megközelíthető, és ez azt jelenti, hogy Magyarország összlakosságának 90 százaléka fél óránál rövidebb idő alatt elérheti a gyorsforgalmi úthálózatot, tehát élhetőbbé lett vidék. Ehhez partnerekre találtak az önkormányzatokban és a vállalkozásokban. 

 

– A 2026-ig tartó ciklusban egy olyan útfejlesztési programot fog Lázár János minisztériuma megtervezni és elindítani, ami megteremti, hogy minden hazai településről 30 percnél rövidebb idő alatt lehet majd elérni járási központokat, ahol az állam szolgáltatásokat nyújt – folytatta Csepreghy Nándor. – Magyarország szerepe az, hogy hídfőállást nyújtson a keleti és nyugati kereskedelemnek, de ezt csak akkor tudja megvalósítani, ha megfelelő a közlekedési infrastruktúrája. 

A miniszterhelyettes megerősítette, hogy még az idén év vége előtt meghatározó döntések születnek majd a magyar vasút megújításáról, és 2024 tavaszán felülbírálják az 1970-es évek óta érvényben lévő KRESZ-t, hogy a XXI. századi körülményeknek megfelelő szabályozást terjesszenek az országgyűlés elé. A viszi útátadón részt vett Neszményi Zsolt, somogyi főispán, Witzmann Mihály, Siófok és térsége országgyűlési képviselője, valamint Gelencsér Attila, Kaposvár és a Zselic országgyűlési képviselője, Biró Norbert, a Somogy Vármegyei Önkormányzat elnöke, Szita Károly Kaposvár polgármestere, és a környékbeli települések vezetői. 

 

A Balaton és Kaposvár történelmi lehetősége 

Hat éve, 2017 novemberében tették le az R67-es út alapkövének letételét, idézte fel Witzmann Mihály, aki szerint Somogy kétségkívül legnagyobb beruházása volt a 67-es út átépítése. 2019-ben adták át a középső, 30 kilométeres szakaszt, benne a Republic slágerét zenélő úttal, majd 2022 decemberében a Kaposfüred és Kaposvár közötti megújult szakaszon is megindult a közlekedés. 2021 szeptemberében kezdődtek meg a munkák a látrányi elkerülőn, és most befejeződött az átépítés, ezzel elkészült az a beruházás, ami stratégiai jelentőségű nemcsak Somogy, de az egész Dél-Dunántúl részére. A teljes 67-es főút nettó 100 milliárd forintból vált kétszer kétsávossá, ami történelmi lehetőség Somogynak, benne a Balatonnak és Kaposvárnak. Witzmann Mihály választókerületében összesen 310 kilométer aszfaltos utat építettek vagy újítottak fel kormányzati támogatással. 

 

Kaposvár Győr és Debrecen nyomában   

Ezzel az útátadóval Kaposváron a Trianont követő legeredményesebb évtized zárult le, jelentette ki Szita Károly, Kaposvár polgármestere, aki felidézte, hogy 2015-ben írták alá a Modern Városok Program kaposvári részét Orbán Viktorral. Abban az időben Lázár János miniszter volt, és  Csepreghy Nándor államtitkár, nekik is köszönhető, hogy a kaposvári fejlesztések programja összeállt, tette hozzá. 2015-ben még 3300 munkanélküli volt a vármegyeszékhelyen, de már az útépítés hírére jelentősen csökkent a számuk. Azóta 2000 új munkahely létesült, és ma 1200-1100 kaposvári munkanélkülivel közel állnak a teljes foglalkoztatáshoz, és beteltek az ipari parkok. Ma a Kaposváron dolgozók 56 százaléka az agglomerációból jön, és 120 ezeren fordulnak meg naponta a városban, az ő sikerük is a felújított 67-es. A város feltörekvő, az egy főre jutó gazdasági teljesítmény alapján az első 20-ban van a hazai települések között, de az a cél, hogy utolérjék, Győrt, Székesfehérvárt vagy Debrecent.   

    

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában