AUTÓSPORT

2020.01.13. 08:56

Második helyet ért a nagy horvátországi száguldás

Kiváló szezont zárt a Ford Fiesta R5-el versenyző Kovács Antal–Istovics Gergő alkotta páros, hiszen második helyen zárt a 2019-es horvát ralibajnokságban, s idehaza is sok szép eredményt ért el.

Molnár Gábor

Fotó: Uros Modlic

A duó már sokszor hangsúlyozta, amelyik versenyen elindulnak, azt nagyon komolyan veszik, ám abszolút nem görcsölnek rá a pontokra, s azokon a megméretéseken indulnak el, melyeken szívesen száguldoznak.

– Nem szoktuk év elején célokat kitűzni magunk elé, azaz nem határozzuk meg, melyik bajnokságban, mennyi egységet akarunk begyűjteni – mondta a kaposvári Istovics Gergő. – A tavalyi év annyiban volt más, mint a 2018-as, hogy itthon elmaradt egy-két murvás verseny, a horvát bajnokságban viszont nagyon jól álltunk, ezért idény közben úgy döntöttünk, hogy az összes horvát kihívást megcsináljuk, mert van keresnivalónk az év végi elszámolásnál, így kijelenthető, hogy 2019-et déli szomszédunk nyílt pontvadászatának szenteltük.

Végül is megérte, hiszen felértek a dobogóra, egészen pontosan a második fokára.

– Szerettünk volna az első háromban zárni, de azért helyén kell kezelni ezt az eredményt, mert egy kinti második-harmadik pozíció nem ér annyit, mint itthon – hangsúlyozta a navigátor. – A kihívást, az ismeretlen pálya és a környezet jelenti, a versenyek viszont nagyon jól szervezettek, s mivel nyílt a viadal, így nem mindegyik csapat vesz részt az összes futamon. A legnagyobb riválisunk a szlovén bajnok volt, mely a végén meg is nyerte a kiírást, s egy helyi páros, de nekik volt egy nullázásuk. Az utolsó etap előtt már biztos volt a dobogó, s az kellett az ezüstérmünkhöz, hogy megnyerjük az utolsó, Porecben rendezett száguldást, s mivel a szlovének hibáztak, így nyertünk és a miénk lett a második hely. Ennek nagyon örülünk, de természetesen a helyén kezeljük.

Teljesen más külföldön autózni, mint itthon, de szerencsére már Magyarországon is egyre jobbak a körülmények.

– A domborzati adottságok és az úthálózat is teljesen más például Horvátországban és Szlovéniában is, mint nálunk – emelte ki Istovics Gergő. – Nálunk nagy átlagsebességű pályák vannak és szerencsére egyre jobbak a körülmények. Kint az az érzése az embernek, hogy minden a versenyzőkért van, teljes kiszolgálást kapnak, ezért szinte minden viadalról – eredménytől függetlenül – jó szájízzel térhetnek haza.

Minden jelenleg elérhető fejlesztés benne van már a Fordban, az év eleji nagy átvizsgálás majd februárban lesz, hiszen körülbelül két hét múlva jelenésük lesz Kovásznán, ahol tavaly és az előtt is nyertek, s nagyon szeretnének triplázni.

– Szeretjük a jelenlegi R5-ösünket, de tervben van, hogy még ebben az esztendőben – maradva a márkánál – autót váltunk – tette hozzá a kaposvári navigátor.

Kettőezer-húszra sincsenek még konkrét terveik, idény közben alakul majd ki, melyik bajnoki kiírása fektetik a nagyobb hangsúlyt.

– Beszélgetés szintjén már megfogalmazódott bennünk, hogy esetleg stratégiát váltunk – mondta a tervekről szólva. – De annak van a legnagyobb realitása, hogy elkezdjük a magyar és a horvát bajnokságot is és két-két futam után megnézzük, hol állunk jobban, s abba fektetjük a nagyobb energiát. Azaz valószínűleg lemásoljuk a tavalyi esztendőt: pár verseny itthon, a többi pedig külföldön, ha van rá időnk és kapacitásunk, akkor lehetőség szerint egy-két új futamon is megmutatjuk magunkat.

Istovics Gergő végül köszönetet mondott mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy versenyezhetnek és megígérte: 2020-ban is tudásuk legjavát fogják nyújtani a pályákon itthon és külföldön is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában