2009.11.03. 14:04
Új országos rádióbirodalom épül Somogyból
Politika a rádióban és a rádiók körül. Pedig a pártszócső hiteltelen, arra a közönség nagyobb része nem vevő. Somogyból médiabirodalmat irányít Dóra Zoltán.
– Tisztességes közéleti rádiózás tiszta kereskedelmi viszonyok között.
Ezt Dóra Zoltán, az N-Joy Média Kft. ügyvezető igazgatója mondta. De talán nem tévedünk, ha azt gondoljuk, ez a gondolat minden médiavállalkozás – sőt, általánosítva minden vállalkozás – álma. Amelyben a tisztességes közéletiség azt jelenti, hogy a média kizárólag a hallgató, az olvasó – a fogyasztó, az előfizető, a vásárló – felé lehet elfogult, a tiszta kereskedelmi viszonyok pedig az üzleti kiszámíthatóság és a jogbiztonság elengedhetetlen feltételei.
Dóra Zoltánnal a médiacsoport kaposvári bázisán – a Sláger és a Danubius apropóján, de nem a konkrét esetről – beszélgettünk. A cégvezető és csapatának négy év munkájával kiépített médiabirodalma térképen szemlélteti a vételi körzetet. Tizenkét rádiót számláltunk rajta, adásaik az ország több régióját lefedik.
[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Dóra Zoltán: tisztességes közéleti rádiózást csinálunk
[/caption]
A cégvezető azt tartja, a fejlesztés még válságos időkben is az egyetlen célravezető út, a másik ugyanis a stagnálás, esetleg a visszaesés volna. A többmilliós eléréssel persze nemcsak gazdaságilag, hanem politikailag is egyre értékesebb felületté válik az N-Joy. Az ügyvezető azt vallja: az az érdekük, hogy középen álljanak, egyforma távolságban a politikai erőterektől. Szerinte a politikának az az érdeke, hogy jól használja a professzionális médianyilvánosságot, nem pedig a pártszócsövek építgetése. Azok ugyanis hiteltelenek és eladhatatlanok, a közönség nem vevő rájuk.
Az N-Joy-csoport tagjai közül 2005-ben elsőként az Enjoy Rádió indult. A frekvencia tulajdonosa a Somogy Megyei Önkormányzat, amely a műsorszolgáltatást adta bérbe. Ugyanígy tett egykor a Kapos Rádió frekvenciatulajdonosaként a TIT is, mely végül saját üzemeltetésbe fogott. Az N-Joy fejlesztését Dombóvár követte, majd az N-Joy Classic. Később Nyugat-Magyarországon Zalaegerszeg, Letenye, Dél-Dunántúlon Szigetvár és Marcali, Dél- és Kelet-Magyarországon Szentes és Szeged, Berettyóújfalu és Derecske következett. November 1-jétől a miskolci SztárFM-et is üzemeltetik a budapesti után.
[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Az N-Joy Kaposvárról terjesztkedik az országban. Szaporodnak a piros körök...
[/caption]
Dóra Zoltán a fővárost mint médiapiacot más szemmel nézi. Nemcsak kétmilliós bázist lát benne, hanem pluszfelületet is meglévő partnereik számára. Az ügyvezető igazgató elmondta: fejlesztéseiket tavaly gyorsították föl, s ez a tempó máig tart.
– Célunk mindenütt a 24 órás egyenértékű helyi rádiók együttműködése, nem pedig az, hogy sok médiát összekapcsoljunk, és közös tartalmakat sugározzunk – mondta Dóra Zoltán. – Fontosnak tartjuk a különféle közönség különféle igényeit és sokszínűségét, mert nemcsak a helyi hírek mások egy-egy térségben, de más zenét is kedvel például Letenye, és mást Miskolc. – Dóra Zoltántól megtudtuk, jóllehet az egyre erősödő N-Joy-csoport tervei nem publikusak, a további fejlesztésben látják a jövőt.