Közélet

2012.10.05. 10:33

Balaton, Formula-1, vöröshajú nők: erre buknak a turisták

A korábbi évekhez képest kevesebben lépték át a magyar-horvát határt a nyáron Barcsnál. A személyforgalom és az autóval érkezők száma is csökkent.

Jeki Gabriella

Csökkent a határon átlépő turisták száma. Az idei nyár mérlege szerint 143 ezer 009 személy lépte át a barcsi határt, 6 907 személygépkocsi, 305 busz, 3124 tehergépjármű, valamint 1250 motor. Utóbbi két területen tapasztalható némi emelkedés, a többinél enyhe csökkenés a tavalyi évhez képest. Szakemberek szerint a személyforgalom fogyatkozása egyértelműen a turizmushoz köthető, jól látszik az adatokból, hogy az augusztus volt a legerősebb, szinte megduplázódott a határt átlépők száma a júniusi, júliusi adatokhoz képest.

Közben jól látszik az elmúlt évtized egyik legfontosabb turisztikai trendje, miszerint a turisták egyre nagyobb mértékben részesítik előnyben a közeli úti célokat. A Magyar Turizmus Zrt. ezért az idén is erősítette marketingtevékenységét a szomszédos országokban, fókuszálva a horvát, a szerb és a szlovén utazókra. Tájékoztatásuk szerint 2011-ben 11 százalékkal nőtt a déli szomszédos országokból hazánkba érkezők által a kereskedelmi szálláshelyen eltöltött vendégéjszakák száma, és a 2012. első negyedévi eredmények is jelentős bővülést mutatnak e piacok esetében.

A Magyar Turizmus Zrt. nyáron prezentált kutatásának eredményei szerint Magyarország az aktuális fogyasztói trendeknek, a közelségének és a jó ár-érték aránynak köszönhetően kedvező helyzetben van a déli szomszédos országokban.
– A déli, szomszédos országok turistáinak Magyarországról először Budapest, a fűszeres ételek, a fővárosi nevezetes épületek és a dunai hidak jutnak az eszébe – reprezentálja a felmérés. – Szlovéniában és Horvátországban megjelenik a Balaton is, mint fontos imázselem, a szerb turistáknak pedig hazánkról a fürdők, az aqua-parkok jutottak eszükbe.



Horvátországban említették a Formula–1-et, a nehéz nyelvet és a vöröshajú nőket, Szerbiában a kellemes, élő atmoszférát. A szlovénekben és a szerbekben országunk említésének hatására felidéződött a magyar népzene, népviselet és a táncok, valamint a pihenés, a szlovének és a horvátok pedig a nagy síkságokra, a pusztára asszociáltak.
Az idén is sokan érkeztek hozzánk rokonlátogatóba, de fontos motiváció a fürdőlátogatás, a wellness, a kultúra és a városi turizmus, illetve a vásárlás is, főleg a déli területek, mint például Barcs esetében. A kutatásból kiderül: az idelátogató turisták elégedettek a jó ár-érték aránnyal, a gasztronómiával, de zárkózottnak látják a magyarokat, elégedetlenek a nyelvtudással és a határátlépéssel.

A Déli Útlevél segít az utazási döntésben

Eltérő a megítélése a 60 szolgáltatónál 15 százalékos kedvezményt biztosító, ingyenes Déli Útlevélnek, amely a Magyar Turizmus Zrt. Dél-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának kezdeményezésére és koordinálásában született meg.
A horvát utazók a legkevésbé tapasztaltak és így a legbizalmatlanabbak, míg a szerb és szlovén turisták érdeklődéssel fogadták a kártyát. Mindhárom piac esetében igaz, hogy a kártya a már meglevő keresletet erősítheti, hozzájárulhat az utazási döntés meghozatalához.

Horvát főkonzul: a visszatérő vendég

Ljiljana Pancirov horvát főkonzul az idei nyáron is számtalanszor volt a Dráva menti területek vendége Somogyban.
Még fiatal nőként érkeztem először Magyarországra a családommal és azonnal beleszerettem – mondta. – Akkor Budapestre látogattunk, megnéztünk az ország déli vidékét és a Balatont is; útközben gyakran megálltunk és megnéztünk néhány elbűvölő települést és tájat.
Hozzáteszi: szívesen emlékszik vissza több farmlátogatásra és kempingezésre a magyar tájon, miközben a kulturális helyszíneket is gyakran felkeresi.

Címkék#barcs

Ezek is érdekelhetik