Közélet

2015.04.19. 08:02

Balatoni hajózás: marketing kell, marketinges nem

Nemhogy kisebb, még nagyobb hangsúlyt kap a marketing a cégnél – ezt mondta lapunknak Halmos Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója annak kapcsán, hogy élénk visszhangot keltett: a vezető a napokban „szélnek eresztette” a Bahart teljes marketingrészlegét. Halmos szerint csupán folyatódik a zrt. szervezeti megújítása, úgy véli, ez is közrejátszott már a tavalyi jó gazdálkodási eredmények elérésében is.

Fónai Imre

„Azonnali hatállyal kirúgta a marketing osztályon dolgozókat, a marketing csoportot, mint olyat megszüntette. Hát mi ez, ha nem annak a jele, hogy a céget tönkreteszi? – írta lapunknak küldött névtelen email-üzenetében egy, a hajózást féltő bennfentes. Hozzátette: hajófelújítások, a fonyódi kikötő felújítása, eddig egy vezérigazgató sem költött annyit, mint most Halmos Gábor. „Úgy gondolom, valamit sürgősen tenni kellene, mielőtt késő lenne” – áll a névtelen levélben.



– A megújult, kibővített fonyódi Keresztes György Vitorláskikötőt április 24-én adjuk át, és a főszezonra elkészül a Siófok katamarán újjávarázsolása is – mondta Halmos Gábor. – A fejlesztések forrása részben a 2014-ben elért kiváló eredmény. Köztudott, hogy tavaly az azt megelőző öt év legjobb szezonját és legjobb gazdálkodási eredményeit produkálta a társaság. Ebben a kiemelkedő sikerben döntő része volt a középvezetői kör nagyobb önállóságának, döntési jogosultságának, gyors reagálásának a piaci körülmények és a konkurencia tevékenységének változására.

Ezt a tendenciát folytatták most azzal, hogy a marketing-feladatok egy része is az ágazatvezetők hatáskörébe kerül. – Ők ugyanis jobban ismerik a saját területük igényeit, lehetőségeit, a megcélozandó célcsoportot, a leginkább reklámozni kívánt termékkört – mondta. – A munkakörök egy része az üzletágvezetők irányítása alá került, néhány álláshelyet pedig sajnos valóban megszüntettünk.

A vezérigazgató szerint alulról kívánják megújítani a cégmarketinget, javítani a társaságról kialakult képet. A szálloda-, a komp, vagy a menetrendihajó-üzletág maga végzi azt, ami korábban egy önálló osztály feladata volt, ezáltal – így Halmos Gábor – fölgyorsulnak az ügyek, továbbá nem lesz annyi döntési szint a vezérigazgató és a végrehajtók között, mint eddig. A cégarculatért elsősorban maga a Bahart-vezér lesz a felelős, de természetesen munkatársai is segítségére lesznek ebben.
A puding próbája az evés, jegyezte meg végül a vezérigazgató a kétségkívül meglepő és szokatlan döntése nyomán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!