Emlékek

2018.07.04. 13:27

Nyaraláskor, extrém vagy kultikus helyeken készül a legtöbb szelfi

Ötből négyen posztolnak közösségi oldalukon a nyaralásukról, kétharmaduk már az utazás alatt. Népszerű tartalmak az önportrék, jóllehet a válaszadók haramada szerint ciki szelfizni.

Három nyaralóból kettő szokott szelfizni. Közülük a legtöbben valamilyen nevezetesség előtt pózolnak a szallas.hu felmérése alapján – hívta fel a figyelmet a kutatásra a teol.hu hírportál. Bár a szelfik szükségességét sokan vitatják és irritálónak találják, az élményturizmusnak kedveznek a zarándokló kedvű fotózkodók, akik egy jó képért bármire hajlandók. A kultikus helyeket követik a gasztronómiai ihletésű képek, majd az extrém helyszínen megörökített szelfik zárják a dobogósok sorát. Olykor az önfotón társaságban szerepelünk. Minden második szelfiző átlagosan egy-öt képet lő ahhoz, hogy legyen közöttük olyan, amelyet meg tud osztani, negyedük már hat-tizenkét verziót készít, és tízből egy akár húsz képnél is többet rögzít, csak hogy meglegyen a tökéletes fotó.

A válaszadók kétharmada nem foglalkozik mások véleményével, és egyáltalán nem tartja cikinek a szelfizést nyilvános helyen. A férfiak egyébként e tekintetben bevállalósabbak, a nők körében többen vannak azok, akik kínosnak érzik mások előtt elkészíteni az önportrét, ezért inkább megvárják, hogy elvonuljanak az illetéktelenek. Bár a szelfizők zöme nem került még extrém vagy kínos helyzetbe képkészítés közben, előfordulnak kirívó esetek.

– Nagyjából minden kétszázadik szelfi során történik valamilyen baleset. Többségében a telefon esik le, de volt, aki arról számolt be, kis híján elütötte egy autó

– mondta Keresztes Nóra, a szallas.hu marketingmenedzsere. Valaki pedig szelfibottal kamerázott snowboardozás közben, és egy esés alkalmával a szelfibot sértette meg.

A felmérésből az is kiderül, hogy ötből négyen dokumentálják a nyaralás pillanatait a közösségi média csatornáin, kétharmaduk már az üdülés alatt posztol. A megosztások mögött különböző indítékok állnak, de a nagy többség egyfajta naplóként tekint saját közösségimédia-profiljára, amit jólesik időről időre átböngészni. A kutatás szerint a válaszadók alig tíz százalékát motiválja mások reakciója. Ehhez képest a felmérés egy későbbi kérdésénél a kitöltők háromnegyede vallotta be, hogy megnézi, kik látták a videóját, hány lájkot és hozzászólást kapott a feltöltött képre.

Borítókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik