tanulmányi eredmény

2021.02.02. 11:30

Aki jól tanult, annak a járvány sem rontott a félévi osztályzatain

Nem rondított bele látványosan a koronavírus-járvány a diákok idei félévi bizonyítványába. Az iskolák tapasztalatai szerint a tanulók eredménye nem tért el túlságosan a tavalyitól. Azoknak a teljesítménye romlott, akik nem vették komolyan az online oktatást, vagy a vírus miatt nem jártak iskolába.

Marosi Gábor

A koronavírus-járvány teljesen átszervezte az iskolák életét. A megváltozott helyzethez igyekeztek minél gyorsabban alkalmazkodni a pedagógusok és a gyerekek is. A lázmérés, a kézfertőtlenítés és a maszk használata a mindennapok részévé vált. Ennek ellenére a kaposvári általános iskolákban nem voltak ritkák a megbetegedések, ezért a jelenléti oktatást, ami az intézmény falain belül zajlott, gyakran váltotta fel a digitális munkarend.

Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna, a Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola főigazgatója elmondta: tagadhatatlan, hogy a jelenléti oktatás sokkal hatékonyabb, mint a digitális – főleg az alsó tagozatban, ahol olvasni és számolni tanulnak a fiatalok – ezért voltak intenzívebb, hasznos időszakai is az elmúlt hónapoknak. A főigazgató szerint az online oktatás is hasznos volt, hiszen azok a gyerekek, akik ezt komolyan vették, profi módon elsajátították azt, hogyan kell használni a különféle eszközöket.

– Nem tapasztalható nagy különbség a tavalyi és az idei eredmények között – mondta Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna. – Aki komolyan vette a tanulást és a szülői háttér is megvolt hozzá, annak a bizonyítványa olyan lett, mint tavaly, vagy esetenként még jobb is. Ami észrevehető, hogy a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma kis mértékben emelkedett, illetve megnőtt a 250 óránál többet hiányzó tanulók száma. Nekik félévi osztályozó vizsgát kellett tenniük, amire a korábbi években nem igazán volt példa – emelte ki a főigazgató. Szabó Zoltánné Kudomrák Zsuzsanna hozzátette: az informális tanulásnak egyáltalán nem kedvezett a járványhelyzet. A gyerekek ugyanis nem juthattak el a könyvtárakba, múzeumokba, koncertekre sem a színházba és a moziba.

 

Elvétve tanultak csak digitálisan

A somogyjádi Iskolában szerencsésen átvészelték az elmúlt hónapokat. Tóthné Bali Klára igazgató elmondta: az oktatói-nevelői munkát megkönnyítette az, hogy szinte csak hagyományosan tanították a diákokat. Nem volt jellemző a távoktatás, nagyon ritkán fordult csak elő, hogy egy-egy osztály karanténba került. Az igazgató hozzátette: a gyerekek tanulmányi eredménye nem változott a tavaly félévihez képest, a hiányzások száma azonban érzékelhető. Akiknek tünetei voltak, azok a járványügyi szabályok miatt nem mentek iskolába, hanem otthon maradtak. Tóthné Bali Klára kiemelte: a járvány első hullámában, tavaly tavasszal rosszabb időszakot éltek meg, hiszen a gyerekek sokáig nem mentek iskolába, ez pedig néhány tanulónak az eredményén meglátszott. A hiányosságokat azonban sokaknak az elmúlt félévben sikerült pótolniuk. Az igazgató hozzátette: ebből is látszik, hogy a tantermi oktatásban jobban teljesítenek a fiatalok, bár volt, akinek a digitális oktatás is kedvezett.

Fotó: Lang Róbert

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában