Boldog iskola program, Lépésről lépésre program, Sakkpalota – a kaposvári II. Rákóczi Ferenc Tagiskolában a pedagógusok sok új gyakorlatot dolgoztak ki vagy adaptáltak, amelyek a gyermekek fejlődését szolgálják.
Nagyon sok gyerek nem érti, amit olvas, és emiatt a tanulása sem lehet eredményes. Egyre több a magatartás- és figyelemzavaros gyerek is az iskolákban. A helyzet súlyos, válaszokat találni egyre sürgetőbb feladat.
Közel százhatvan tanuló ragadott tollat és adott számot tudásáról az idei kompetenciamérésben a Kodály Zoltán Központi Általános Iskolában. A hatodik, nyolcadik évfolyamok bizonyították, nem hiába koptatták a padot eddig.
A mérés a tanulók szövegértési képességét és matematikai eszköztudását térképezi fel, de fontos célja az intézmények teljesítményének nyomon követése is.
A Balogh Melinda szaktájékoztató könyvtáros által kidolgozott jó gyakorlat segít eligazodni a könyvtári állományban, de fejleszti az információkeresési technikát, a szövegértési és a digitális kompetenciát is.