Gazdaság

2009.11.06. 09:56

A Balaton másodlagos, az ingyenes program csábít vendéget

A Balatonhoz rövidebb időre, a leginkább hétvégére utaznak a turisták. Csökkent a környezet vonzereje, egyre vonzóbbak az ingyenes programok.

Kolumbán Tünde

Siófok eredményesen zárta a turisztikai idényt, az előzetes becslések szerint az idei bevételek elérik a tervezett értéket. A város turizmusa a válságban is állta a sarat, a statisztikai adatok szerint az év első nyolc hónapjában három százalékkal, míg a három nyári hónapban mindössze 1,1 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma a Balaton fővárosában.



Ahhoz azonban, hogy a jövőben javulhassanak a város turisztikai eredményei, új megoldásokat kell keresni, elsősorban az utazási szokások átalakulása miatt. Kerti medence, reggeli és minden szobához fürdőszoba. Csak néhány a számtalan igény közül, ami miatt azt mondják a szakemberek, hogy változnak az utazási szokások.

A tópartra látogató turisták igényesebbek lettek annak ellenére is, hogy mind rövidebb időt szánnak a nyaralásra. A jelenlegi trendek szerint klasszikus üdülésről már nem beszélhetünk, a tartózkodási idő pedig csökken. Az is érzékelhető, hogy másodlagossá vált a Balaton természeti vonzereje, a Siófokra látogató turisták pedig mindinkább az ingyenes programokat és rendezvényeket keresik.

– Jellemző a rövid, leginkább a hétvégére koncentrálódó, kettő-négy napos tartózkodás, látványosan csökkentek a tíz-tizenkét napos foglalások. A hét végi diszkóvendégek mellett egyre többen érkeznek olyanok, akik az „élményközpontú” időeltöltést keresik. Mindemellett a sport, a szabadidős programok és a szakmai rendezvényekre épülő aktív turizmus növekedésével kell számolni – mondta Halász Klára, a siófoki Tourinform iroda vezetője. Megnövekedett az érdeklődés olyan kulturális programok iránt is, mint a színházi előadások vagy a koncertek.
Siófokon a Jazz Fesztiváltól kezdve a Nyári Színházi Estéken keresztül a Coke Clubban megtartott koncertekig ebben a szezonban is igen széles volt a kínálat, és az ősz is jól kezdődött, hiszen az októberi Tojásfesztiválra csúcsszezont idéző tömeg volt kíváncsi. A siófoki vállalkozók is felismerték a programok, illetve a település kommunikációjának összefüggését, és nagy szmban járultak hozzá az akciókhoz: a fesztiváloktól kezdve a televíziós szereplésekig. A város és a vállalkozói szféra összefogásának sikerét az eredmények igazolták.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!