2023.03.01. 13:03
Néhány lépés a csekk igénylés felé
Személyes ügyintézés helyett legegyszerűbben az ingyenesen hívható 1819-es Infóvonalon, vagy elektronikusan lehet csekket igényelni. Időt spórolhat, aki használja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 1819-es Infóvonalát. A 3-as menüpontban lehet csekket igényelni, csupán az adóazonosító jelet és az adónemkódot kell megadni.
Aki rendelkezik ügyfélkapuval vagy más KAÜ-azonosítóval (elektronikus személyazonosító igazolvány, telefonos azonosítás, arcképes azonosítás) elektronikusan is kérhet csekket. Ehhez az Általános Nyomtatványkitöltő Program (ÁNYK) és a CSEKK-nyomtatvány szükséges. Csekk igénylésekor leggyakrabban használt adónemek:
Adónemkód Költségvetési számla megnevezése:
408 NAV Egészségügyi szolgáltatási járulék beszedési számla
410 NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számla
A további adónemek kódjai a NAV honlapján a „Számlaszámok a befizetéshez” menüpontban megtalálhatók. Az elektronikusan igényelt csekket a megjelölt postázási címre, míg a telefonon igényelt csekket a NAV nyilvántartásában található levelezési címre, ennek hiányában tartózkodási helyre, vagy lakcímre postázzák.