segítség

2018.05.23. 14:00

Magas fordulatszámon pörögnek a betegszállítók

Az Országos Betegszállító Szolgáltató Egyesülés tanulmányt készít az ágazat finanszírozásáról, s az új szakmai tervekről az Emberi Erőforrások Minisztériumának felkérésére.

Harsányi Miklós

Az anyagot napokon belül eljuttatják a szaktárcának, s a vállalkozásokat tömörítő szervezetek abban bíznak, hogy a következő időszakban még több pénz jut a szakterületre. Somogyban három betegszállító társaság működik, 23 járművet használnak.

– Jót tenne a szakmának, ha a jelenlegi kilométerenként 110 forinttal szemben legalább 140-150 forintot kapnának a betegszállító vállalkozások – mondta Bődör József, az országos szervezet elnökségi tagja, a kaposvári Pannon Mentő tulajdonos-ügyvezetője. – A minimálbér-emelésből fakadó kötelezettségek és a járműcsere nehéz feladatot jelent a vállalkozásoknak, s akadnak olyan társaságok, amelyek nem tudják előteremteni a pénzt. Május elején egy fővárosi cég hagyta abba a munkát, előtte egy hat gépkocsit üzemeltető Komárom megyei vállalkozás fejezte be tevékenységét.

Bődör József felidézte: a kormány nagy segítséget nyújtott azzal, hogy erre az évre 600 millió forinttal növelte a betegszállításra fordítható keretet, s így az idén már 6,8 milliárd forintot jut az ágazatnak. A szakma azonban további emelést szorgalmaz, mivel a költségek megemelkedtek, ráadásul a munkaerő-hiány is egyre égetőbb probléma. A cégvezető rámutatott: öregszik a sofőrtársadalom, egyre kevesebb az olyan munkatárs, aki él-hal a szakmáért, s még ha keveset is lehet keresni, de nem kívánják otthagyni a munkahelyüket. A tapasztalt, nyugdíjba vonuló járművezetők helyére azonban nehéz újakat találni: az ifjak általában nem érik be a nettó 130 ezer forint körüli fizetéssel, a pályakezdők többsége rögtön 180-200 ezer forintot akar kézhez kapni. Bődör József szerint a gondokat tetézi a napokban elindult üzemanyagár-emelkedés, melynek nem tudni, hogy mi lesz a vége.

– Cégünk 12 betegszállító járművel végzi a munkát, havonta átlag 6000 liter gázolajat tankolunk – folytatta. – Ha tartós marad a literenkénti 400 forintos üzemanyagár, akkor az havonta legalább 240 ezer forint többlet költséget jelent. Így vagy úgy, de ezt valahogy ki kell gazdálkodni. Járműveink minden nap úton vannak, évente közel 70-80 ezer beteget szállítunk, a kaposvári, a siófoki és a szigetvári kórházon kívül Nagykanizsára is rendszeresen járunk. S arról sem szabad megfeledkezni: nem elég fenntartani, szervizbe vinni a kisbuszokat, a járműcserét sem úszhatjuk meg.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában