2023.03.21. 15:27
Mire figyeljünk még a jó termékeken túl, ha webshopot üzemeltetünk?
Az online vásárlás virágkorát éljük, amire a pandémia jócskán rátett egy lapáttal. Ha Te is webshop indításon töröd a fejed, vagy már üzemeltetsz is, de sikeresebb szeretnél lenni, akkor ez a cikk Neked szól. Összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, hogy mire érdemes figyelned azon túl, hogy a termékkínálatod klassz legyen. Ahhoz ugyanis, hogy a célközönséged számára látható legyél és nálad vásároljanak, ne pedig a konkurenciánál, nem elég a jó termékkínálat.
Forrás: 123RF.com
Természetesen a legfontosabb, hogy minden apró részletet, így a költségvetési tervet is mérnöki precizitással készítsd elő. Tudd, hogy meddig ér az a bizonyos takaró, és hogyan oszthatod szét úgy a marketingre szánt költségvetésed, hogy mindenre elég legyen a kereted. Mielőtt bármilyen marketing kampányra egy fillért is költenél, álljon össze a teljes kép a fejedben!
Milyen szempontokra figyelj, hogy könnyebb legyen a stratégiád megalkotása? Mutatjuk!
1. Alakítsd ki a márkád arculati elemeit!
Első lépésként tervezd meg a vállalkozásod arculatát. Válaszd ki a színeket és a betűtípust, illetve készíts logót is. Ezeket az elemeket pedig kommunikáld egységesen már a kezdetektől fogva, hogy a vállalkozásod már az általad használatos színek vagy a logód alapján távolról is könnyen felismerhető legyen. Emelkedj ki a tömegből!
2. Elemezd a versenytársaid!
A versenytárselemzés minden vállalkozás számára nélkülözhetetlen feladat. Ha webáruházat indítasz, keresd meg és gyűjtsd össze a TOP 5 konkurens erősségeit és gyengeségeit. Határozd meg, hogy mivel nyújthatsz többet náluk, és emeld is ki ezeket az előnyöket a webáruházad kommunikációjában. Ha csak egy kicsivel is jobb vagy valamiben, mint a többiek, semmiképp se rejtsd véka alá.
3. Határozd meg a célközönséged!
Hiába forgalmazol remek termékeket, ha nem a megfelelő célközönséget éred el a kampányaiddal, nem fogsz eladni. Ismerd meg minél jobban a potenciális vásárlóidat, azaz derítsd ki, hogy mire vágynak igazán, és mennyit hajlandók költeni a termékeidre. Minél többet tudsz róluk, annál precízebb kampányokat készíthetsz, amelynek eredményeit az eladásaid száma fogja igazolni.
4. Gondoskodj a technikai feltételekről!
Vásárold meg a kívánt domaint, amellyel hosszú távra tervezel. A webáruházad címe legyen könnyen megjegyezhető, a weboldalad pedig felhasználó- és mobilbarát. Gondoskodj a tárhely bérléséről és az SSL tanúsítványról, illetve a termékleírások és fotók optimalizálásáról is. Ne feledd, egy kiforrott és sikeres webáruház mögött mindig erős technikai háttér áll.
5. Figyelj a keresőoptimalizálásra!
Törekedj arra, hogy a webáruházad SEO-barát legyen. Ehhez gyors betöltést és kulcsszókutatás alapján készített, keresőoptimalizált tartalmakat kell biztosítanod, illetve prémium linképítés segítségével szükséges az organikus pozíciódat erősítened. A linképítés fontosságáról és lehetőségeiről az alábbi oldalon olvashatsz részletesen: https://bpdigital.hu/premium-linkepites/
6. Járj utána a jogi, adózási feltételeknek!
Kerüld el a súlyos bírságokat, és csinálj mindent törvényszerűen. Jogi szempontból a legfontosabb, hogy a weboldalad megfeleljen a GDPR előírásoknak, továbbá a webáruház üzemeltetéshez szükséges engedélyek is a kezedben legyenek. Az adózási forma kiválasztását és a könyvelést pedig bízd webáruházak könyvelésében jártas szakemberre.
7. Alakítsd ki a pénzügyi tranzakciós rendszered!
Habár hazánkban az utánvét a legnépszerűbb fizetési forma, azonban egyre többen fizetnek bankkártyával és átutalással is. Tervezd meg a csatornát, és biztosíts mindenki számára elérhető, kényelmes fizetési módokat. Könnyítsd meg a vásárlók dolgát, és nyújts lehetőséget az utánvétes és bankkártyás fizetésre is, hogy biztosan ne ess el egyetlen vevőtől sem.
8. Tervezd meg a logisztikát!
Hol fogod tárolni a termékeidet? Hogyan juttatod el a vásárlókhoz a megrendelt árukat? Milyen logisztikai partnerekkel és milyen feltételek mentén fogsz szerződni? Ezekre a kérdésekre mind választ kell adnod, hiszen a logisztikád nagymértékben befolyásolja a webáruházad sikerességét. Törekedj a minél gyorsabb szállításra és a folyamatosan elérhető ügyfélszolgálat kialakítására, hiszen a vevők 2023-ban már pillanatok alatt választ várnak a kérdéseikre, és szinte mindent azonnal kézhez akarnak kapni.
9. Mérd az eredményeid!
A hatékony marketing kizárólag tényekre és mérésekre épül. Éppen ezért, amit csak lehet, mérj, majd a kapott számok alapján optimalizálj. Rendszeres időközönként, például havonta készíts kimutatásokat, majd próbálj meg finomítani a kampányaidon. A Google Analytics és a Search Console, illetve a Facebook Pixel garantáltan a segítségedre lesznek.
10. Határozd meg a marketing stratégiád!
Egy sikeres marketing stratégia kidolgozása bizony embert próbáló feladat, ezért ha nem mozogsz otthonosan az online marketingben, inkább bízd szakértőkre a munkát. Lehet, hogy plusz költséggel kell számolnod, viszont sokkal hatékonyabban fogsz haladni, és biztosan nem fogod a pénzedet amatőr kampányokra elégetni. Így a közösségi médiában és a keresőoptimalizálás területén, illetve az offline marketing világában is remek eredményeket érhetsz el.
Láthatod, hogy egy webáruház indításakor számos különböző kérdésről kell döntened, szánj tehát időt az alapos tervezésre. A rendelkezésedre álló pénzügyi keretet is gondosan kell elosztanod, azaz tudnod kell, hogy mi mennyibe fog kerülni. Járj utána mindennek, és kövesd precízen a stratégiádat, hogy gyümölcsöző és sikeres legyen a webáruházad!