forgalom

2021.10.02. 15:00

A pandémia megtanított arra, hogy nincs értelme felhalmozni

A világjárvány miatti másfél év korlátozásai meghatározták a rendezvényszervezők, hotel- és étteremtulajdonosok, valamint a kézművesek mindennapjait.

Turbéki Bernadett

Sokan közülük a túlélésért küzdöttek, felélték tartalékaikat, vagy más területen próbáltak szerencsét. Ha nem is pótolta, de valamennyit segített az idei nyár az elszenvedett veszteségeken.

– Már az, hogy tavaly decemberben Budapesten, a Vörösmarty téren nem rendezték meg a karácsonyi vásárt, elindított egy lavinát, hiába próbálkoztunk helyette plázákban árusítani a termékeinket – mondta Passa Gábor, bőrdísz­műves, aki kevesellte az állami segítséget, ami az ő esetében kéthavi adómentességben merült ki. – Korábban elő sem fordulhatott volna, hogy egyik hétről a másikra élünk, miközben egy óriási árukészleten „ülünk” – fogalmazott Passa Gábor, aki szerint az elmúlt másfél év ment a levesbe.

Levest ugyan főztek az éttermek is a karantén alatt, ám szigorúan kiszállításra, majd 2021–ben új fejezet indult. – Mindent összevetve sikeres nyarunk volt, a vendégeink nyolcvan százaléka magyar volt, sokan az időközben SZÉP-kártyán felgyűlt összegeket használták fel – mondta Simiglai Alexandra, a La Pergola hotel és étterem munkatársa.

– Megtanultuk, hogy nem halmozunk fel árukészletet, a járványhelyzet elején ugyanis folyamatosan öntöttük ki a lejárt szavatosságú termékeket – mondta Szabó Dávid, aki rendezvényszervezéssel foglalkozik. – Bár már lehetett rendezvényeket tartani, a június nagyon gyenge volt. Júliusban aztán beindult az üzlet, augusztusban pedig mindenhol telt ház volt – tette hozzá. – Sokan kénytelenek voltak árat emelni, ám gyakran túlzásba estek, mert az elmúlt másfél évet nem lehet behozni úgy, hogy a fellépő korábban negyvenezerről, most pedig kétszázezres gázsiról állít ki számlát.

– Csak görgetjük magunk előtt az elmaradást, mert nem lehet a másfél év karantént behozni egy nyár alatt annak ellenére sem, hogy a 2019–esnél jobban sikerült az idei nyár – mondta Gergely Ica, a Kapos Hotel és Étterem marketingese. A külföldi turistákat felváltották a magyar családok, akik általában három napot és két éjszakát töltöttek nálunk.

– A karantén idején abban a szerencsés helyzetben voltunk a kaposvári nagyberuházásoknak köszönhetően, hogy sokan érkeztek üzleti céllal a városba – mondta Limbek Csaba, aki két éve üzemelteti a Hotel Dorottyát. – Ez azt eredményezte, hogy a helyi hotelekben volt egyenletes vendéglétszám. Ha most történne bezárás, ez a helyzet is másképpen alakulna az építkezések befejezése miatt – tette hozzá Limbek Csaba.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában