szakma digitálisan

2018.11.21. 17:30

VR-szemüvegben falazhattak és főzhettek a diákok

A virtuális világon keresztül is igyekeznek népszerűsíteni a szakmákat, mert a legfiatalabb korosztály érdeklődését ma már a digitális világon át tudják igazán felkelteni a kétkezi munka iránt. A kaposvári diákok VR-szemüvegben falazhattak és főzhettek a számítógéppel.

Kovács Gábor

Igazi élményt ad a gyerekeknek, ha felteszik a virtuális valóságot adó szemüveget, és ezen keresztül tapasztalhatják meg, hogy milyen dolgozni egy adott szakmában. Ezt az újszerű, pályaválasztásra ösztönző kezdeményezést hozta el a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara busza.

– Az új technika segítségével mutatjuk be, hogy mit tud egy szakma – mondta Kurucz János, a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara pályaorientációs tanácsadója. – Közben tájékoztatót tartunk a diákoknak a tanulószerződésekről, a tanulói juttatásokról és a tanulható szakmákról.

Kétszáz kaposvári diák érkezett a bemutatóbuszhoz, amely egy országos roadshow keretében horgonyzott le szerdán a Kossuth téren. A pályaválasztás előtt álló hetedikes, nyolcadikos általános iskolai tanulókat fogadták a buszban.

– Élveztem a játékot, én kőművesként falat raktam – mesélte Németh Tamás, aki a Rákóczi iskolából jött. – Tetszett, bár én technikusként képzelem el a jövőmet.

A virtuális világban négy szakmát próbálhattak ki a fiatalok. A vendéglátást népszerűsítő alkalmazásban hamburgert állíthattak össze, húst és krumplit sütöttek. A gépjárműipart propagáló szakaszban egy autó kerekét cserélték ki, lökhárítót festettek, olajat cseréltek. A divatipart bemutató részben ruhát készítettek, próbabábut öltöztetek el, divatbemutatón vehettek részt. Az építőipart reklámozó etapban a falat raktak, hegesztettek, és cserepet raktak a tetőre.

Az érdeklődők a Lamping József Műszaki Szakgimnázium és Szakközépiskola tanárai és diákjai segítségével a valóságban is betekinthettek szakmák fogásaiba. Bádogossal sípot, asztalossal fajátékokat készíthettek közösen.

A tanároknak is tetszett

Rendkívüli módon érdekelte a gyerekeket a virtuális szakmabemutató, mert modern módon közelítette meg a pályaválasztás kérdéskörét – ez volt a pedagógus tapasztalata, a busz bejárása után. Philipp Györgyi, a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola osztályfőnöke szerint a diákok szülei nem ismernek annyi foglalkozást, amennyire lehetőség lenne a mai világban és akár a városon belül. A kamara segítsége azonban közelebb hozta a szakmákat a diákokhoz, mert a digitális világban a gyerekeknek tetsző módon közelítette meg azokat a tevékenységeket, amelyeket munka közben végeznek a szakmunkások.

Ezek is érdekelhetik