2020.04.18. 11:30
Ha nem gurul a szekér, alkatrész sem kell hozzá
– Az autóipari megrendelések csaknem öt százalékkal csökkentek – mondta lapunknak Pálca Levente, a Kaposvári Videoton ügyvezető igazgatója. – Emiatt többek közt az ablakmosó berendezések alkatrészeiből, illetve a két cellás tartalék akkumulátorokból termelünk kevesebbet.
Más területeken átlagosan három százalékkal esett vissza a megrendelés-állomány. Emiatt az éves forgalomkiesés akár több mint 500 millió forint lehet a 2020-ban közel 38 milliárd forint bevételt tervező ipari cégnél.
Pálca Levente kiemelte: a járványhelyzet ellenére folyamatosan működik a a műanyag és az összeszerelő üzem is. A menedzsment csütörtökön délután egyeztet a következő hetek termeléséről.
Ifj. Zsille Gábor, a kaposvári Cserenda Hungary Zrt. értékesítési vezetője azt mondta: kevesebb csapágyat rendelnek tőlük, de a hegesztőanyagokra továbbra is szükség van. Juhász Tamás, a szennai Trivium Packaging Hungary Kft. gyárigazgatója rámutatott: zökkenőmentes az alapanyag-ellátás. Festékből, lakkból és alumíniumból a szükséges mennyiség rendelkezésükre áll, termékeik döntő hányadát Franciaországba, illetve Nagy-Britanniába exportálják. A kiskorú gyermeket nevelő szülők, illetve a 60 felettiek – kérésükre – átmenetileg nem dolgoznak. Nem terveznek leépítést.
– A termelés zavartalan – közölte Rideg Gábor, a barcsi Dráva Coop Zrt. termelési igazgatója. – Nincs nálunk megbetegedés, illetve karanténos dolgozó.
Horváth Péter, a barcsi Avermann-Horváth Kft. ügyvezető igazgatója azt mondta: július végéig folyamatosan van munkájuk. A 113 dolgozót alkalmazó cég stabil működését biztosítja, hogy elektronikai alkatrészekből és acélipari alapanyagból nagyjából egy évre elegendő a tartalékuk.
Industrie: újraindult a termelés
Újraindult a termelés az Industrie-Elektrik Villamosipari Kft.-nél. A német cég a koronavírus terjedése és az autóipari megrendelések csökkenése miatt állította le a nagyatádi és a marcali üzemeit is. A leállás hazánkban 900 munkavállalót érintett. A somogyi dolgozókat szabadságra küldték, így a kényszerpihenő idején is 100 százalékos fizetést kaptak. A megfertőződés veszélyét igyekeztek csökkenteni a döntéssel, hiszen egyébként a gyártás során egy légtérben közel százan is tartózkodnak egy időben.