Hírek

2017.07.03. 09:22

Nyaralás kocsival? Erre figyeljen, hogy a vakációból ne legyen rémálom!

A nyári szabadságolás előtt sajnos még nem tudtam lecserélni a gumikat. Mennyire fontos, hogy nyári gumi legyen az autón, és mire érdemes még odafigyelni, ha szervizbe viszem?

MW Központi Szerkesztőség

Az indulás előtti sietségben és eufóriában sokan hajlamosak megfeledkezni az előkészület fontos részeiről. Az autósok többsége minimum annyit megtesz, hogy mihelyt a hőmérséklet 7 fok felé emelkedik, lecseréli a téli gumikat a melegebb időben jobban tapadó és biztonságosabb nyári abroncsokra. Meleg időben a gépkocsi abroncsaiban levő légnyomás gyakran megemelkedik, ezért hosszabb út előtt nemcsak azt kell ellenőrizni, hogy a kerekek megfelelő állapotban vannak-e, de azt is, hogy a kerekekben a nyomás is az autó előírásai szerinti szinten van-e. Ha egy forró nyári napon állítjuk be a légnyomást, akkor hűvös időben nem lesz elegendő.

– Meg kell győződni az abroncs öregedéséről is, ami nemcsak a korától függ, hanem a tárolásától is. Ajánlatos szakember tanácsát kérni afelől, hogyan célszerű tárolni a téli és a nyári abroncsot. Feltevéskor fontos centrírozni, megnézni a mintákat, hogy egyenletes-e a kopásuk, és hogy nincs-e rajta sérülés – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban Hoffer Zsolt, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ vezetéstechnikai alosztályának vezetője.


Átfogó ellenőrzés szakemberrel

Ezenkívül persze számos más részletet is ellenőrizni kell a gépjárművön, mielőtt nekivágunk a nagy útnak. Kiemelte: érdemes átfogó ellenőrzést tartani, amit nem célszerű egyénileg elvégezni, a feladatot jobb szakemberre bízni.


– Utazás előtt át kell nézni a gépjármű világító– és hűtőberendezéseit. Ha klímás az autó, az is jól kell hogy működjön és tisztának kell lennie, ami az egészség szempontjából is fontos. A fék– és hűtőrendszer kifogástalan állapota alapkövetelmény– emelte ki.


Azoknak a gépkocsiknak, amelyek nem rendelkeznek elektronikus motorolajszint–ellenőrző berendezéssel, javasolt az olajszint-ellenőrzése 2000 kilométerenként.


A szakértők szerint a váratlan helyzetek elkerülése érdekében mindig kell legyen az autó csomagtartójában biztosítékként egy adag motorolaj, így nem okoz bonyodalmat, ha külföldön, ismeretlen terepen villan fel a motorolajszint-jelző lámpa.


A legrosszabbra is fel kell készülni

A legalaposabb felkészülés ellenére is megtörténhet a legrosszabb, vagyis lerobbanhat az autó. Az ilyen esetekre érdemes összerakni egy kisebbfajta csomagot, amelynek az egyébként is kötelező elakadásjelző háromszög és fényvisszaverő mellények mellett további elemei: takaró, elemlámpa, egy részletes térkép és nem utolsósorban az autó szervizkönyve, amely minden hibára választ adhat.

Címkék#Hírkereső

Ezek is érdekelhetik