2020.05.07. 16:00
Újraszervezik a balatoni hajózást, cél a munkahelyek megőrzése
Döntés született a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) újraszervezéséről a legutóbbi rendhagyó közgyűlésen. A részvényesek elfogadták az erről szóló tervet.
A járványügyi helyzetre való tekintettel nem ültek össze a tulajdonosok a BAHART legutóbbi közgyűlésen, online módon, írásban szavazhattak a napirendi pontokról. Ezt szerda délután 2 óráig tehették meg. Többek között voksoltak a tagok a társaság újraszervezését célzó tervről is. Kollár József, határozatlan időre újraválasztott vezérigazgató arról tájékoztatott: a tulajdonosok módosítás nélkül elfogadták a tervet. – A társaság a továbbiakban az alaptevékenységét jelentő hajózásra koncentrál – válaszolta kérdésünkre Kollár József. – Ennek érdekében portfóliótisztítás történik, valamint a megmaradó alaptevékenységek racionalizálása, a hatékonyabb működés érdekében.
Hozzátette: a cél továbbá a járványügyi helyzet okozta súlyos gazdasági veszteségek mérséklése és a munkahelyek többségének megőrzése.
A reorganizációs tervben az egyes feladatok ütemezése, teljesítésük időigénye eltérő, mondta a vezérigazgató. De a döntést követően megkezdik a végrehajtást.
Mint arról korábban beszámoltunk a társaság működésének újragondolása a koronavírus járvány miatt kialakult helyzet okán vált szükségessé. A BAHART komoly veszteségeket szenvedett el, ezért készült egy reorganizációs terv, amely áttekintette a társaság működését, az esetleges tartalékokat, lehetőségeket. A terv több olyan intézkedést is tartalmaz, amelyek ugyan fájóak, de szükségesek a működőképesség megőrzéséhez, s hogy tovább működjön a társaság.
Ennek érdekében a gazdaságtalan járatok megszüntetésén, a forgalom felülvizsgálatán át egy sor olyan intézkedésre kényszerültek, amelyekkel csökkentik a költségeket és megőrizhetik a munkahelyek nagy részét a vállalatnál.
A reorganizációs terv alapján optimalizálják a személyhajózást, vagyis megszűnik hat menetrendi és négy sétahajójárat, három pedig módosul, négy pénztárt – a balatonkeneseit, csopakit, balatonszemesit és a szigligetit – bezárják, öt hajót pedig kivonnak a forgalomból, s ezek közül hármat eladnak.
A terv szerint fejlesztik a kompközlekedést, s az ipari flottára is szükség lesz a balatoni műszaki feladatok ellátásához. A 22 közforgalmú kikötő közül négyet – Balatonkenesén, Csopakon, Balatonakalin, Balatonudvariban – bezárnak. Mindezek mellett eladnak illetve bérbe adnak ingatlanokat, s a legrosszabb esetben létszámot is csökkentenének.