Járványügy Somogyban

2020.04.19. 09:00

Kiegyensúlyozottabb lelkiállapotért tartanak boldogságórákat

Lelki támaszt is kapnak tanáraiktól a Barcsi Széchenyi Ferenc Gimnázium diákjai. A Bagdy Emőke kezdeményezéseként elindult boldogságórákat a pedagógusok a járványhelyzet idején is folytatják, hiszen – mint lapunknak elmondták – most még hangsúlyosabb cél, hogy a diákok kiegyensúlyozott lelkiállapotban legyenek.

Koszorus Rita

– Sok gyerek egyedül van odahaza, nem biztosított a megfelelő családi háttér a számukra. Nekik az iskola volt a menedék, ahol jól érezhették magukat – mondta lapunknak Csokor Réka, a barcsi gimnázium igazgatója. – A távoktatásban is igyekszünk a gyerekek lelkével, személyiségfejlődésével törődni. Hatalmas szükség van a tanári empátiára, hogy megelőzzük, vagy legalább tompítsuk a nagyobb problémákat.

Erre szolgálnak a boldogság­órák, amelyek lényege, hogy kreatív feladatokat kapnak a diákok, s önkéntes alapon oldják meg és küldik vissza ezeket. A fiatal a lelkiállapotáról annyit oszt meg a pedagógussal, amennyit szeretne.

A támaszra szükség van a tanárok tapasztalata szerint. Volt olyan osztályfőnök, akit azzal keresett meg az egyik diákja, hogy személyesen is szeretne vele találkozni, hogy elmondhassa, miben vár segítséget.

Havonta más-más téma kerül terítékre, amelyeket online osztályfőnöki órákon „veséznek” ki a diákok és tanáraik. Volt olyan osztály, amelyik az osztályfőnöknek írt levélben fogalmazta meg gondolatait, de olyan is, amikor azt mesélhették el a tanulók, mi az, amire a jelenlegi helyzetben felfigyeltek a körülöttük lévő világból. Üzenhettek osztálytársaiknak, felidézték kedves iskolai emlékeiket, s mesélhettek a jelenlegi időbeosztásukról.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a sonline.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában